Når det kommer til politiets måter og gjøre ting på så må du ha hatt direkte kontakt med dem. Uten og ha hatt det virker det som politiet gjør jobben sin. Dette har jeg hørt flere si, men når jeg forteller om mine møter med dem, eller de blir inn direkte dratt inn får de seg et sjokk.
Jeg har flere ganger sett og opplevd lovbrudd gjort av politi menn i tjeneste, samt politi arbeid de gjør på fritiden sin. Min erfaring er mest med Follo politiet, nå hetende øst politidistrikt.
Trond Widme for eksempel, hvordan han klarte og bli lensmann i Skiptvet og senere stasjonsmester på askim har jeg aldri forstått. Han ble i sine yngre dager i politiet siktet for uaktsomt drap, men tiltalen ble frafalt grunnet at den var belastende for hans karriere. Hadde jeg blitt siktet for det samme kunne jeg sett for meg minimum 9 års fengsel. Skyldig eller ikke hadde ikke spilt noen rolle.
Det har seg slik at vårt rettsapparat gir politiet lov til og lyve så det renner av dem i retten og bli trodd på alt de sier ettersom juryen er folk som ikke har hatt noe med dem og gjøre, mens du som privat person kan fortelle så mye sannhet du vil og dra frem hva du vil som bevis for at du sier sannheten og få bevisene forkastet og bli umiddelbart stemplet som løgner.
Trond har også foretatt ransaking av boliger uten og ha med flere politi folk eller sitt eget id kort som skal identifisere han som politimann. Og ja han har gjort det i sivil klær.
Vet han var hos Torgeir i askim på en slik måte for mange år siden, hvor han hoppet inn ett åpent vindu, beslagla 15 gram amfetamin, og dro igjen. Prosedyre ved funn av mer en 5 gram på den tiden var arrestasjon og glattcelle i 24 timer. Men Torgeir fikk ikke oppleve det. En god stund etter fikk han forelegg for besittelse av 8 gram amfetamin. Merk deg mengden.
Men jeg har aldri hørt om noen som har eksakt 8 gram på seg, det er enten 7,89 eller 8,12 aldri helt eksakt.
Tjeneste mennene under han er i den oppfatning at de kan gjøre hva de vil for og få jobben gjort. Et eksempel i nyere tid.
Min samboer hadde en kammerat av seg som hadde blitt kastet på gaten en fredags kveld. Så hun spurte meg om han kunne låne sofaen så han slapp og ligge ute. Jeg sa ja på betingelsen at da måtte han tråkke opp hos nav på mandags morgenen. Og slik ble avtalen. Men på lørdags kveld observerte jeg han levere pille glass til sjåføren sin og dagen etter tok jeg han på fersken i medisin boksen til min samboer. Han var ute av eiendommen på sekunder. Men så kom jeg på at han hadde tingene sine fortsatt stående. Jeg prøvde mange ganger og få han til og hente dem samt også spørre en politimann på askim politi stasjon om råd. Rådet var og kaste det eller lure han til og treffe meg. Etter par mnd endte det med sistnevnte.
Jeg latet som jeg hadde noe hans frue kunne få kjøpe, ettersom jeg viste han var med henne den dagen så det ut som en god plan. Kl 15.50 ca skjærtorsdag i år var jeg og fylte bensin på bilen min før jeg skulle på menighetsmøte i Lillestrøm, da fikk jeg melding av henne at de hoppet snart av toget i Mysen og om vi kunne treffes på bunnpris. Jeg sa ok og dro dit. Fikk avtalt at han skulle hente tingene sine i løpet av helgen og dro hjem og hentet min samboer ca 16.50. Var på menigheten like før kl 18.00. Når jeg kom hjem tok jeg og min samboer kvelden. Morgenen etter våknet vi av et stort brak fra første etasjen. Like etter sto to politi menn på vårt soverom og viftet med en arrest ordre. Jeg tittet på denne og der sto det at den gjaldt overdragelse av amfetamin kl 17.00 på torsdagen. Jeg skjønte absolutt ikke et døyt av hvorfor og hva slags grunn de hadde, men ble med inn etter og ha forklart at kl 17.00 kunne jeg ikke ha klart og vært i Mysen.
Jeg ble sittende på cellen i 24 timer uten noe mere forklaring. Dagen etter fikk jeg opplyst at dama til denne kompisen til min sambo hadde blitt arrestert sen kveld på torsdag og hun hadde amfetamin på seg. Hun hadde sagt i avhør at jeg skulle ha solgt dette til henne kl 17.00. Politiet hadde vert på stedet kl 16.00 og fotografert at vi snakket sammen og var i den formening at jeg kom tilbake med amfetamin kl 17.00 og gav henne. Jeg fortalte hele historien min og sa navnet på politi mannen jeg hadde fått rådet av og vitner på at jeg var i Lillestrøm. Samt også spurte de om de 5000 kronene jeg vist nok skulle ha mottatt av henne om hvor de da var blitt av. Når jeg slapp ut ble jeg bedt om og ta bussen hjem. Ett problem er det at buss fra Sarpsborg til indre Østfold går kun i ukedagene. Så da ble jeg stående uten tlf for den hadde de og nesten ikke kr. Vurderte taxi til 3000 kr eller telefon og sim kort for 800 kr valgte billigste og fikk min far til og hente meg. Når jeg kom hjem oppdaget jeg at politiet hadde ikke følgt loven om og bruke minste makt oppdraget krever. De hadde smadret altandøren i stedet for og gå inn et åpent vindu eller låse seg inn med nøkkel fra alarm selskapet som er tilgjengelig for dem når de har erkjennelse. Dette er da et lovbrudd. Etterpå så jeg hvordan bilens inn  side så ut. Det kalles på godt norsk hærverk. De hadde i stedet for og bruke utløser for deksler til service rom brukt brekkjern og skrutrekker for og bryte de av og dermed ødelegge alt av fester på dekslene. Har sendt krav til politiet om erstatning og de har ikke svart. Forvaltnings loven §11a gir dem en 4 ukers frist. Etter det blir det sivil retten.

Kort sagt politiet er en terror organisasjon som også driver mafia lignende virksomhet.
Hvorfor jeg mener dette? Hva er terror, jo terror er en handling som sprer frykt i befolkningen. Hva gjør politiet med enkelt utvalgte?
Mafia virksomhet eller også gangster virksomhet har jeg også god grunn til og mene. Politiet i Østfold har ved mange annledninger dukket opp hos kriminelle innenfor narko og spurt rett ut om prosenter av fortjenesten mot at de skal beskytte dem mot dem selv. Svarer de nei så blir det full razzia og de blir arrestert for større mengde som de skal være i besittelse av. Har sett dette hos meg selv også for mange år siden, den større mengden som de fant hos meg da tok ene politi mannen ut av sidelommen på buksen sin og la der for og så ta en rask titt rundt og returnere og dra det frem så alle skulle se. Jeg ble ikke trodd i retten. Har vert borti mange som har opplevd det samme.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

nav klage

Politi som ikke kan loven?