Kontanter vs digitale betalinger

https://www.abcnyheter.no/penger/forbruker/2019/05/27/195581215/3-av-5-vil-ikke-bytte-ut-kontanter

Erna vil bli kvitt kontanter innen 2030 og samtidig bli kvitt svart økonomi, dette sier seg selv at byr på mange problemer. Svart økonomi i mindre mengder er bra for handels markedet, for hvor tror dere disse pengene går, jo til dem som selger varer og tjenester og derfor gir de mulighet til og fortsette driften sin. Men nok om det. Kontanter er alltid bra og kunne ha muligheten til og bruke ettersom de digitale betalings løsningene rett som det ikke fungerer. Mister du bank id brikken din tar det en uke før du får ny og samme gjelder ditt kort, mener da Erna at vi skal sulte mens vi venter eller. Samme er det egentlig med alle digitale hjelpe midler, funker helt til det ikke gjør det og da blir det vanskelig når man ikke kan ha noen backup løsning for hånd. Jeg ser for eksempel at DNB har ikke bare sluttet og ha kroner i filialene sine, men også lagt gebyr på kontant uttak i minibank.
Jeg har også en del kamerater som ikke får lov av banken til og ha bank kort eller bank id og fortsatt klarer banken og kreve bruk av dette. Dette gjelder spesielt Trøgstad Sparebank. Nå foreløpig får de tatt ut i kassen der, men hva skal folk som verken får eller skjønner seg på digitale betalingsmiddler gjøre om Erna får igjennom sine ønsker.
Jeg mener at digitale løsninger for post og betalinger er fint og ha og lett og bruke, men at det skulle vert lov pålagt at slike løsninger skal være frivillig og ta i bruk om du selv ønsker. Jeg ser for eksempel at alltin og difi maser hull i hodet på meg om og gå over til digital løsning, og svarer jeg nei og reserverer meg mot dette klarer de enda og sende ting digitalt til meg og forvente svar. Jeg gidder da ikke og logge meg på med bank id eller min id vær dag for og se om noe nytt har kommet og vert fall ikke når jeg har reservert meg.
Nei jeg sier at digital løsning skulle vert bestemt ved lovendring at kun skal være frivillig og velge og at alle deler av handels Norge skal ha begge løsninger tilgjengelig og ikke forskjellsbehandle kundene ut i fra løsningene de ønsker og bruke

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

nav klage

Politiet i ransakningssaker av rusmisbrukere.

Nå etter 3 år intensiv jobbing.